ילד "מיוחד" אבל רגיל

הגעתי לגישת שפר אחרי ששמעתי עליה מספר שנים, אבל חשבתי שהשיטה לא מתאימה לילד שלי המיוחד…

בני הבכור נולד ב"ה בריא ורגיל, אבל מאז שהוא קטן – יש לנו איתו בעיות שונות שלא נגמרות…

כשהוא היה קטן – היו לו נוזלים באוזניים וקשיי התפתחות וטיפלנו בעניין, מיד אחר כך, למרות שבבית הוא היה ילד רגיל לכל דבר ואף מפותח וחכם לגילו, בגן הוא התחיל להתנהג בצורה מוזרה מאוד, ולא הצליח להשתלב חברתית, עד כדי כך שנאלצנו להעביר אותו לחינוך המיוחד.

ההתנהגות הזו נמשכה שנים!

רצנו ממטפל למטפל, עשינו לו את כל סוגי האיבחונים והתייעצנו עם מומחים בתחום הנוירולוגיה והפסיכולוגיה, חלקם אמרו שאולי יש לו תסמונת אספרגר, אבל לאף אחד לא היתה אבחנה חד משמעית מה באמת יש לילד שלנו.

הילד המשיך להתנהג מוזר מאוד, וזה אומר שהוא כמעט ולא תיקשר ולא יצר קשר עין, היה חולמני בצורה מפחידה ותלותי מאוד. אני זו שהלבישה אותו, קילחה ולקחה אותו לשירותים, אני האכלתי אותו ואני עשיתי בשבילו את השיעורים, סידור המערכת וחידוד העפרונות.

בשלב כלשהוא העברנו אותו לבית ספר רגיל, אבל הבעיות לא הפסיקו, הוא כמעט ולא תפקד בבית ספר, התקשה מאוד מבחינה חברתית והתנהג מאוד מוזר.

לפני כחצי שנה היה השיא – הוא התחיל לפגוע בעצמו והיה פוצע את עצמו בכוונה כל הזמן בצורה שממש הפחידה אותנו וגרמה לו לחבלות גופניות.

רק אז החלטתי, בייאוש גדול, שרק את שפר עוד לא ניסיתי… ובעצם כבר אין לי מה להפסיד.

קבעתי פגישת ייעוץ אצל דקלה, ששמעה את הבעיה שלי וניתחה אותנו באופן מדהים. היא זיהתה בדיוק מה קורה ביני לבין הילד והציעה פתרון שהפתיע אותי. בניגוד ליועצים הקודמים שהציעו לנו עזרה, טיפולים רגשיים ותרפיות, היא רק הציעה לי לשנות מבט על הילד, לראות אותו כילד רגיל לכל דבר ולהתייחס אליו בהתאם.

זה לא היה התעלמות מהבעיה או אדישות אלא שינוי של 180 מעלות בהתייחסות שלי אליו.

סביר להניח שלא תאמינו לי, אבל ממש למחרת, הילד כבר הראה סימני שינוי, ואחרי שבועיים – הוא הפך לילד אחר לגמריי!! לגמרי!

הוא נהייה עצמאי, אחראי ובוגר, הבעיות החברתיות נעלמו לגמריי, הוא התחיל לעזור בבית ואפילו המראה החיצוני שלו השתנה – הוא נרגע מאוד ונהיה הרבה יותר יפה וחמוד!

בתלמוד התורה שאלו אותי בהתפעלות מה עשיתי??

השנה הוא עלה לכתה ה', ואני מתבוננת בו ולא מאמינה: מתארגן לבד בבוקר, שמח ונינוח, עוזר מאוד בבית ומשחק יפה עם האחים שלו. פשוט ילד רגיל לכל דבר. אני מרגישה שזכיתי מחדש בילד מדהים! מבחינתי זו הצלת נפשות של ממש! תודה לבורא עולם ולשליחיו בשפר שבזכותם קיבלתי מחדש את הילד שלי!

אמא מאושרת מהמרכז

אהבתם? שתפו את הפוסט:

אני כאן כדי לספר לך
שהורות יכולה להיות קלה ונעימה!
שבעל חבר טוב ושותף לחיים זה אפשרי לגמרי!
ושאין יותר כיף מלהיות ילדה של אמא ואבא!

אין כאן טיפים וגם לא רעיונות גבוהים,
אלא גישה הכי תכל'ס שיש, כמעט גאונית,
להעיף את החיים ופשוט ליהנות מהם.

בואי איתי להתחיל את השינוי בבית ובלב!

הצטרפי לקבוצת הווצאפ השקטה שלי ויחד עם מאות נשים, קבלי מדי שבוע, תכנים קצרים וסרטונים: